Service industry
30 Golden Management Rules
- All work
is team work
- If you
won't to be bigger than every body else .you'd better be better than
everyone else too.
- Our
business is run first for the enjoyment and pleasure of our customers
then for the convenience of
the staff of owners.
- The
secret to wining is not to lose twice in a row the customer is not always right but is always the customer
is and it's all right for the customer to be wrong.
- The
customer is not always "right" but is always the customer, and
it's all right for the customer to be wrong.
- Catch
your people doing something right .a pet on the back is just a few vertebrae
up form a kick in the ass.
- Never
practice on the customer .training is your secret weapon.
- Be tough
on standards easy on people. What you permit you prompted.
- Challenge
the process daily. Are we doing the right things and are we doing the
right things right?
- Leaders
are never energy neutral you're either giving people energy or draining it
from them
- Customers
will forgive mistakes in the kitchen more than mistakes in the service.
Service is our invisible product.
- The early
bird gets the worm .but the second mouse lean and over forgets.
- Over
teach managers and employees both under lean and over forget
- Unoccupied
time passes slower then occupied time if you have time to learn. You have
time to clean.
- Small
changes add up to greatness .be 1% better in a 1000 different ways.
- Average
means you're either best of the worst, or worst of the best.
- Employees
are our fist market. Never treat a customer better than you treat an
employee.
- You can
have the best product in the world, but if you can't sell it, you still
got it. Train your team to get better at menu merchandising.
- Good
service means never having to ask for anything.
- All
behavior is the result of consequences: you get what you reward.
- Use the
"Sullivan Nod": if servers smile and slowly nod their heads when
suggesting a drink, appetizers or desserts the customer always nods back and
say "yes"
- Recruiting
doesn't end when you hire someone. You recruit your employees daily.
- If
someone tells you it's the principle of the thing and not the money…it is
the money.
- In the
business, you can always tell when it's a full moon without ever looking
outside.
- Tools
left in the toolbox never built anything.
- One
definition 0f insanity is to keep doing the same thing over and over again
and expect different results.
- High
performers hate working with low performers. Groomer or Brome.
- You can
tell how good the restaurant leadership is by how the people act when the
manager isn't there
- Teach
everyone something new every shift: 1 step by 100 people is better than
100 steps by one person.
- The Bar business is a free circus everyday. All you have to do is pay attention. http://foodandbeveragecity.blogspot.com/2013/10/handling-customer-complaint_31.html?spref=fb
1. العمل الفني هو عمل جماعي.
2.
إذا أردت أن تكون أكبر من أى شخص آخر عليك أن تكون أفضل من أى شخص آخر.
3.
يأتي عملنا في الدرجة الأولى من أجل متعة ورضا الزباين، ثم من أجل الفائدة التي
يجنيها فريق العمل أو
المالك.
4.
سر النجاح هو أن لا تخسر مرتين في نفس المجال.
5.
الزبون ليس دائماً على حق، ولكنه دائماً الزبون، ولا بأس إذا كان الزبون على خطأ
أحيانا.ً
6. عندما يعمل الموظفين بجد، من الجيد أن تربت على كتفهم الفرق
بينها وبين الركلة عدة فقرات فقط.
7.
لاتتدرب أبداً على الخدمة مباشرة أمام الزبون، التدريب الجيد هو سلاحك السري.
8.
كن صارماً في الخدمة، ليناً مع الزبائن. ما تسمح هو ما تروج له.
9. عليك أن تسأل نفسك يومياً: هل نحن نقدم الخدمة
الصحيحة و هل نقدم الخدمة الصحيحة بشكل صحيح؟
10. لا يستطيع المدير أبداً أن يكون عنصراً محايداً، فهو إما أن يعطي
الطاقة والحيوية للموظفين أو أن يأخدها منهم.
11. يستطيع الزبون أن ينسى الأخطاء التي تحدث في المطبخ أكثر من الأخطاء
التي تحدث خلال الخدمة.
الخدمة هي العنصر الغير مرئي
في المطعم.
12. العصفور النشيط يحصل على الغنيمة، ولكن الفأر الثاني يحصل على الجبنة.
13. حاول أن تدرب موظفينك كثيراً كل من المدراء و الموظفين ينقصهم التدريب
وينسون دائما.
14. وقت الفراغ يمر دائماً بشكل بطي أكثر من وقت العمل. إذاكان لديك الوقت
للتعلم فلديك الوقت للتنظيف.
15. أن التغيرات الصغيرة تضيف إلى خبرتك:1% أفضل من خلال 1000 طريقة
مختلفة.
16. كلمة متوسط تعني إما أفضل من الأسوأ أو أسوأ من الأفضل.
17. الموظيف هو السوق الأول بالنسبة لنا. لا تعامل أبداً الزبائن أفضل من
الموظفين.
18. يمكنك أن تحصل على المنتج الأفضل، ولكن ما الفائدة إذا لم تستطع أن
تبيعه.
19. الخدمة الجيدة تعني أن لاتحتاج لتسأل عن أى شيء.
20. تصرفات الموظفين هي نتيجة الطريقة التي تتعامل بها معهم: أنت تحصد ما
تزرع.
21. استعمل طريقة الإيحاء: إذا قام النادل بالإيماء للزبون أن يطلب مشروب،
مقبلات، أو تحلية يقوم الزبون بالإيماء.
بدوره يطلبه.
22. التدريب والتعلم لاينتهي عندما توظف شخصاً ما، أنت تدرب موظفينك كل
يوم.
23. إذا أخبرك شخص ما إنه أمر يتعلق بالمبدأوليس له علاقة بالمال، أعرف أنه
المال.
24. في العمل تستطيع دائماً أن تعرف ان القمر بدر بدون النظر إلي السماء.
25. الأدوات المهملة في الصندوق لا
تبني أي شيء.
26. تعريف الحماقة هوأن تقوم بالعمل نفسه دائماً وأن تحصل على عدة نتائج.
27. الموظيف الجيد يكره العمل مع الموظف السيىء, إما أن يعلمه أو يطرده من
العمل.
28. تستطيع أن تعرف إذا كانت الإدارة ناجحة أو لا من طريقة تصرف الموظفين
في غياب المدير.
29. درب الجميع على شيء جديد كل وردية: خطوة جديدة من 100 شخص افضل من 100
خطوة من شخص واحد.
30. العمل في البار هو عرض مجاني كل يوم، كل ما عليك أن تفعله هو جذب
الانتباه.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق